Data publikacji: 23.09.2006
Pracodawca wybiera radę pracowników
Już tylko dwa miesiące pozostały pracodawcom na zorganizowanie wyborów członków rady pracowników. Termin mija 25 listopada 2006 r.
Halina Tulwin
Ustawa z 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji (DzU nr 79, poz. 550 - zwana dalej ustawą), która weszła w życie 25 maja 2006 r., nałożyła na pracodawców wykonujących działalność gospodarczą, zatrudniających co najmniej 50 pracowników, wiele obowiązków związanych z tworzeniem nowego przedstawicielstwa pracowników - rady pracowników. Należy podkreślić, że do 23 marca 2008 r. ustawę stosuje się tylko do pracodawców zatrudniających co najmniej 100 pracowników.
Kto wybiera radę pracowników
Zasady wyboru rady pracowników są uzależnione przede wszystkim od tego, czy u pracodawcy działają związki zawodowe, czy też ich nie ma. Ustawodawca przyznał prawo zgłaszania i wyboru członków rady organizacjom związkowym. Dopiero w sytuacji gdy organizacje związkowe nie dokonają w ustalonym terminie wyboru rady pracowników albo jeśli u pracodawcy nie działa organizacja związkowa, członków rady wybierają pracownicy.