Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2006-07-22

Choroba zawodowa pracownika

Niemal każdy pracodawca może zetknąć się z chorobą zawodową lub podejrzeniem takiej choroby u pracownika. Co wówczas musi zrobić i jakie obowiązki na nim ciążą?

Beata Naróg
Nie każde schorzenie występujące u pracownika będzie chorobą zawodową, nawet jeśli będzie miało związek z wykonywaną pracą.
Przede wszystkim musi to być choroba wymieniona w rozporządzeniu Rady Ministrów z 30 lipca 2002 r. w sprawie wykazu chorób zawodowych, szczegółowych zasad postępowania w sprawach zgłaszania podejrzenia, rozpoznawania i stwierdzania chorób zawodowych oraz podmiotów właściwych w tych sprawach (DzU nr 132, poz. 1115). Ponadto choroba ta musi być związana z występowaniem narażenia zawodowego na danym stanowisku pracy, tj. z obecnością czynników szkodliwych dla zdrowia, które występują w środowisku pracy, albo w związku ze sposobem wykonywania pracy. To, czy dana choroba jest związana z występowaniem narażenia zawodowego i czy może stanowić chorobę zawodową, musi być stwierdzone bezspornie lub z wysokim prawdopodobieństwem na podstawie oceny warunków pracy.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00