comment
Artykuł
Data publikacji: 2006-04-01
Jak nagradzać pracowników?
Nagradzanie i wyróżnianie pracowników wbrew powszechnej opinii wcale nie jest materią pozostawioną absolutnej swobodzie pracodawcy. Pracodawca ma w tym przypadku dużą autonomię, ale nie oznacza to, że przepisy prawa pozbawiają pracowników ochrony.
Ewa Wronikowska
W zakresie nagradzania i wyróżniania pracowników regulacje prawa pracy są bardzo skąpe. Wyłącznie art. 105 k.p. stanowi, że pracownikom, którzy przez wzorowe wypełnianie swoich obowiązków, przejawianie inicjatywy w pracy i podnoszenie jej wydajności oraz jakości przyczyniają się szczególnie do wykonywania zadań zakładu, mogą być przyznawane nagrody i wyróżnienia. Odpis zawiadomienia o przyznaniu nagrody lub wyróżnienia składa się do akt osobowych pracownika. To pracodawca decyduje więc o tym, komu, kiedy i jaką nagrodę lub wyróżnienie przyznać.
Pozostało 87% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie