Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2006-04-01

Jak nagradzać pracowników?

Nagradzanie i wyróżnianie pracowników wbrew powszechnej opinii wcale nie jest materią pozostawioną absolutnej swobodzie pracodawcy. Pracodawca ma w tym przypadku dużą autonomię, ale nie oznacza to, że przepisy prawa pozbawiają pracowników ochrony.

Ewa Wronikowska
W zakresie nagradzania i wyróżniania pracowników regulacje prawa pracy są bardzo skąpe. Wyłącznie art. 105 k.p. stanowi, że pracownikom, którzy przez wzorowe wypełnianie swoich obowiązków, przejawianie inicjatywy w pracy i podnoszenie jej wydajności oraz jakości przyczyniają się szczególnie do wykonywania zadań zakładu, mogą być przyznawane nagrody i wyróżnienia. Odpis zawiadomienia o przyznaniu nagrody lub wyróżnienia składa się do akt osobowych pracownika. To pracodawca decyduje więc o tym, komu, kiedy i jaką nagrodę lub wyróżnienie przyznać.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00