Serwis Prawno-Pracowniczy / Niezbędnik Kadrowo-Płacowy 8/2006 z 21.02.2006, str. 5
Data publikacji: 28.06.2018
Zatrudnianie w samorządzie
Ubiegłoroczna zmiana sposobu zatrudniania w samorządzie terytorialnym budzi ciągle wiele wątpliwości. Najczęstsze błędy to brak bądź nieterminowość umieszczania informacji z każdego stadium postępowania na stronach internetowych.
Marek Rotkiewicz
Zagadnienia związane z naborem zostały uregulowane w art. 3a-3e ustawy z 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (DzU z 2001 r. nr 142, poz. 1593 ze zm.).
Poniższe wymogi dotyczą zatrudniania na wszystkich stanowiskach urzędniczych, w tym stanowiskach kierowniczych.
Wykaz stanowisk urzędniczych w samorządzie zawierają:
• rozporządzenie Rady Ministrów z 2 sierpnia 2005 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich (DzU nr 146, poz. 1223),