Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2006-01-28

Jak zawrzeć umowę o pracę z członkiem zarządu?

Członek zarządu sp. z o.o. nie może sam ze sobą zawrzeć umowy o pracę. Przy zawarciu takiej umowy spółkę reprezentuje rada nadzorcza lub pełnomocnik powołany uchwałą zgromadzenia wspólników.

Sebastian Kuk
Możliwość zawarcia z członkiem zarządu umowy o pracę wynika pośrednio m.in. z art. 203 § 1 Kodeksu spółek handlowych, który to przepis stanowi o tym, że odwołanie członka zarządu z jego funkcji pełnionych w zarządzie nie pozbawia go roszczeń ze stosunku pracy lub innego stosunku prawnego dotyczącego pełnienia funkcji członka zarządu.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00