comment
Artykuł
Data publikacji: 2006-01-21
Wynagrodzenie za czas dyżuru
Dyżur pracowniczy to okres, w którym poza normalnymi godzinami pracy pracownik pozostaje w gotowości do jej wykonywania, niezależnie od tego, czy rzeczywiście będzie ją wykonywał. Zadaniem pracownika jest jedynie oczekiwanie na pracę w gotowości do jej podjęcia.
Dorota Twardo
specjalista ds. kadr i płac
Biuro Usług Audytorskich i Księgowych „Lidmar”
Czasu dyżuru, podczas którego pracownik nie wykonywał pracy, nie wlicza się do czasu pracy. Za ten czas pracownikowi przysługuje czas wolny od pracy w wymiarze odpowiadającym długości dyżuru.
Jeżeli zatem pracownik otrzyma czas wolny za okres dyżuru, to za taki czas zachowuje on prawo do normalnego wynagrodzenia za pracę, jakie by otrzymał, gdyby w tym czasie pracował.
Pozostało 87% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka