comment
Artykuł
Data publikacji: 2005-03-26
Mianowanie i powołanie
Mianowanie i powołanie są szczególnymi sposobami nawiązania stosunku pracy. Pracownicy są mianowani lub powoływani na określone stanowiska tylko wówczas, gdy nakazują to obowiązujące przepisy.
Beata Kaczmarek
radca prawny
DOKUMENTY W ZAKŁADZIE PRACY
Stosunek pracy na podstawie mianowania powstaje w drodze aktu administracyjnego i odnosi się wyłącznie do ściśle określonych grup zawodowych. Takimi grupami są m.in. urzędnicy państwowi zaliczani do korpusu służby cywilnej, niektórzy pracownicy samorządowi, prokuratorzy, sędziowie, nauczyciele. Obowiązek zatrudnienia pracownika na podstawie mianowania musi wynikać m.in. z odrębnych przepisów lub z charakteru pracy (art. 76 Kodeksu pracy).
Pozostało 77% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right