Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2005-03-26

Mianowanie i powołanie

Mianowanie i powołanie są szczególnymi sposobami nawiązania stosunku pracy. Pracownicy są mianowani lub powoływani na określone stanowiska tylko wówczas, gdy nakazują to obowiązujące przepisy.

Beata Kaczmarek
radca prawny
DOKUMENTY W ZAKŁADZIE PRACY
Stosunek pracy na podstawie mianowania powstaje w drodze aktu administracyjnego i odnosi się wyłącznie do ściśle określonych grup zawodowych. Takimi grupami są m.in. urzędnicy państwowi zaliczani do korpusu służby cywilnej, niektórzy pracownicy samorządowi, prokuratorzy, sędziowie, nauczyciele. Obowiązek zatrudnienia pracownika na podstawie mianowania musi wynikać m.in. z odrębnych przepisów lub z charakteru pracy (art. 76 Kodeksu pracy).
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00