comment
Artykuł
Data publikacji: 2005-02-26
Ochrona danych osobowych pracownika
Julia Kamińska
autorka jest prawnikiem współpracującym z JDS Consulting
Ochrona danych osobowych w stosunkach zatrudnienia jest tematem, który interesuje właściwie każdą firmę i instytucję niezależnie od jej wielkości i liczby zatrudnianych pracowników. Mimo wielu wyjaśnień i omówień tego zagadnienia, problematyka ta wciąż budzi wątpliwości i pozostaje przedmiotem pytań płynących zarówno ze strony pracodawców, jak i pracowników.
Przypomnijmy, iż przetwarzanie danych osobowych pracowników odbywa się głównie na podstawie odrębnych przepisów, które zgodnie z art. 5 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (DzU z 2002 r. nr 101, poz. 926), jako przepisy przewidujące „dalej idącą” ochronę niż ustawa, mają przed nią pierwszeństwo. Ustawa o ochronie danych osobowych będzie miała zastosowanie jedynie w przypadkach w nich nieuregulowanych.
Pozostało 85% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right