comment
Artykuł
Data publikacji: 2018-07-03
Pracownicy z Unii również potrzebują zezwoleń
Każda firma zatrudniająca cudzoziemców, także obywateli UE, powinna dokonać sprawdzenia i weryfikacji dokumentacji pod kątem posiadania zezwolenia na pracę.
Adam Pękul
specjalista ds. zatrudnienia - firma ,,Adkins"
Monika Cieślak
Mimo przystąpienia Polski do Unii Europejskiej niektórzy pracownicy - obywatele UE - powinni dysponować zezwoleniem na wykonywanie pracy w naszym kraju.
Swobodny dostęp do polskiego rynku pracy otrzymali bez ograniczeń obywatele następujących krajów: Wielkiej Brytanii, Irlandii, Szwecji, Czech, Cypru, Estonii, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Słowenii i Słowacji.
Obywatele państw członkowskich Unii Europejskiej, którzy w okresie przejściowym uzyskali prawo do wykonywania pracy na co najmniej 12 miesięcy (zezwolenie na pracę) i pracę tę wykonywali (dotyczy okresu przejściowego w ograniczeniu dostępu do rynku pracy; okres przejściowy to obecnie 2 lata z możliwością przedłużenia na kolejne 3 i ewentualnie następne 2 lata), nie muszą mieć zezwolenia. Oznacza to, że jeśli cudzoziemiec uzyskał zezwolenie na pracę na 12 miesięcy (np. zezwolenie wydane od 1 czerwca 2003 r. do 31 maja 2004 r. lub od 1 maja 2004 r. do 30 kwietnia 2005 r.) i w tym okresie wykonywał pracę, to przedłużenie zezwolenia na pracę nie będzie konieczne, a praca będzie wykonywana bez zezwolenia.
Pozostało 80% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right