comment
Artykuł
Data publikacji: 2003-12-04
1, 2, 3... KROK PO KROKU
Obowiązki pracownika
Obowiązki pracownika mają charakter powszechny, co oznacza, że dotyczą one wszystkich zatrudnionych niezależnie od podstawy nawiązania stosunku pracy i rodzaju wykonywanych zadań.
Pracownik zawierając umowę o pracę zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem. Pracodawca ustalając sposób i organizację pracy w danym zakładzie pracy określić powinien katalog obowiązków, których musi przestrzegać pracownik zatrudniony w danej firmie. Również Kodeks pracy w art. 100 wskazuje, że pracownik jest obowiązany wykonywać pracę sumiennie i starannie oraz stosować się do poleceń przełożonych, które dotyczą pracy, jeżeli nie są one sprzeczne z przepisami prawa lub umową o pracę.
Pracownik jest obowiązany w szczególności:
Pozostało 90% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka