Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2001-03-22

Umowa agencyjna na nowo - cz. 1

Umowa agencyjna na nowo (cz. I)

Piotr Hanusek

Agent to osoba, która w ramach zawartej umowy zobowiązuje się do znalezienia klientów na określoną usługę lub wyrób. Z pośrednictwa agentów najczęściej korzystają firmy ubezpieczeniowe oraz świadczące usługi w zakresie turystyki, reklamy i promocji.

Na podstawie przepisów ustawy z 26 lipca 2000 r. o zmianie ustawy – Kodeks cywilny (Dz.U. Nr 74, poz. 857) dokonano nowelizacji przepisów dotyczących umowy agencyjnej oraz wprowadzono do Kodeksu cywilnego przepisy o umowie leasingu.

Przepisy te obowiązują od 8 grudnia 2000 r. i są istotne dla pracodawców działających przez agentów oraz tych, którzy finansują swoją firmę kapitałem obcym, korzystając z możliwości, które stwarza umowa leasingu.

Umowa agencyjna – istota i charakter prawny

Prowadzenie działalności gospodarczej wymaga niejednokrotnie wielu złożonych czynności prawnych, których dokonywanie może być powierzone agentowi działającemu jako przedstawiciel pracodawcy lub pośrednik w umowach, w których sprzedającym towar lub usługę jest pracodawca.

Istota umowy agencyjnej polega na tym, że agent zobowiązuje się w ramach działalności swojego przedsiębiorstwa do stałego pośredniczenia w zawieraniu umów na rzecz dającego zlecenie albo do zawierania umów w jego imieniu (art. 758 k.c.).

Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00