Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2001-03-15

Obowiązki pracodawców wobec ZUS

Obowiązki pracodawców wobec ZUS

Kontynuując cykl naszych artykułów, przypomnimy dziś Państwu najważniejsze obowiązki płatników składek wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Przedstawimy również zmiany wynikające z ostatniej nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, mające duże znaczenie dla pracodawców.

Zgodnie z ustawą z 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz.U. Nr 138, poz. 887 ze zm.) każda osoba objęta obowiązkowo ubezpieczeniami emerytalnym i rentowymi podlega zgłoszeniu do ubezpieczeń społecznych. Obowiązek zgłoszenia spoczywa przede wszystkim na płatnikach składek, czyli na pracodawcach.

Płatnik składek zobowiązany jest zgłaszać osoby podlegające ubezpieczeniom społecznym w ciągu 7 dni od daty powstania obowiązku ubezpieczenia do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W tym samym terminie płatnik musi dokonać zgłoszenia zmian dotyczących danych osoby ubezpieczonej (np. zmiana dowodu osobistego, zmiana Kasy Chorych, zmiana adresu zamieszkania lub zameldowania) oraz zgłoszenia wyrejestrowania osoby, w stosunku do której wygasł tytuł ubezpieczenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00