comment
Porada
Data publikacji: 2005-08-30
W jaki sposób pracownik wykonujący obowiązki płatnika składek może skorygować pomyłkę
Dokumenty ubezpieczeniowe: Osoby świadczące pracę najemną na terytorium Polski na rzecz firm z państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, niemających w naszym kraju siedziby lub przedstawicielstwa, mogą w zawartej z tą firmą umowie zobowiązać się do wykonywania obowiązków płatnika składek. Będąc płatnikiem składek pracownicy mają między innymi obowiązek korygowania błędnych informacji wykazanych w dokumentach ubezpieczeniowych.
Pracuję w Polsce na rzecz firmy litewskiej, z którą zawarłem umowę o pracę. Ponieważ mój pracodawca nie ma w Polsce swojej siedziby ani przedstawicielstwa, w zwartej z nim umowie o pracę zobowiązałem się, że sam będę opłacał składki ZUS. Składając w ZUS dokument ZUS ZUA pomyliłem się i wpisałem błędny numer PESEL. W jaki sposób mogę skorygować tę pomyłkę?
Pozostało 85% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu