Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2005-08-30

W jaki sposób pracownik wykonujący obowiązki płatnika składek może skorygować pomyłkę

Dokumenty ubezpieczeniowe: Osoby świadczące pracę najemną na terytorium Polski na rzecz firm z państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, niemających w naszym kraju siedziby lub przedstawicielstwa, mogą w zawartej z tą firmą umowie zobowiązać się do wykonywania obowiązków płatnika składek. Będąc płatnikiem składek pracownicy mają między innymi obowiązek korygowania błędnych informacji wykazanych w dokumentach ubezpieczeniowych.
Pracuję w Polsce na rzecz firmy litewskiej, z którą zawarłem umowę o pracę. Ponieważ mój pracodawca nie ma w Polsce swojej siedziby ani przedstawicielstwa, w zwartej z nim umowie o pracę zobowiązałem się, że sam będę opłacał składki ZUS. Składając w ZUS dokument ZUS ZUA pomyliłem się i wpisałem błędny numer PESEL. W jaki sposób mogę skorygować tę pomyłkę?
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00