Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2004-06-29

Odszkodowanie dla firmy - prawo, podatki, rachunkowość

Odszkodowanie majątkowe dla firmy: Podstawą do uzyskania przez firmę odszkodowania z powodu strat w majątku są przede wszystkim umowy ubezpieczeniowe. Przy czym podpisanie umowy i prawidłowe opłacanie składek ubezpieczeniowych nie gwarantuje - niestety - wypłaty odszkodowania, choćby częściowo pokrywającego straty. Równie istotne dla uzyskania odszkodowania jest postępowanie poszkodowanej firmy po wystąpieniu zdarzenia powodującego szkody. Poza tym źródłem odszkodowania dla firmy, w szczególności w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy w obrocie gospodarczym, będą wszelkiego rodzaju zastrzeżenia umowne, przede wszystkim zastrzeżenie kary umownej.
CZĘŚĆ I. ODSZKODOWANIE OD UBEZPIECZYCIELA I KARA UMOWNA
Aby uzyskać odszkodowanie z ubezpieczenia
Umowa ubezpieczenia to umowa, której znaczenie ujawnia się dopiero w momencie zajścia szkody. Wtedy dopiero można ocenić, czy umowa objęła wszystkie ryzyka i czy sumy ubezpieczenia i składki dobrane były właściwie. Mimo to większość przedsiębiorców ma zwyczaj oceniać umowę ubezpieczenia według ceny, a nie według jakości.
Co robić, kiedy zajdzie zdarzenie wywołujące szkodę? Zawiadomić ubezpieczyciela o szkodzie: telefonicznie i pisemnie na odpowiednim druku towarzystwa ubezpieczeniowego.
Z reguły towarzystwa opracowują wzory druków szkód i posługują się nimi w przypadku zgłaszania szkód. Poniżej wymienione zostały informacje, o które możemy zostać zapytani w stosownym formularzu.
Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej:
1) ubezpieczający - nazwa przedsiębiorstwa, instytucji, REGON, imię i nazwisko osoby fizycznej, imię ojca, PESEL, adres, telefon,
2) data, godzina i miejsce wypadku,
3) kiedy ubezpieczający dowiedział się o wypadku,
4) poszkodowany - imię i nazwisko, PESEL, zawód, miejsce pracy, adres, wiek, stan cywilny (szkody osobowe),
5) imiona i nazwiska oraz adresy osób będących świadkami wypadku,
6) kiedy i w którym komisariacie zgłoszono wypadek,
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00