Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2003-07-05

Korzystanie przez pracodawców z mienia pracowników

Prawo pracy: Formy rozliczeń pomiędzy pracodawcą a pracownikami za korzystanie z mienia pracowników powinny być szczegółowo uregulowane w regulaminach wewnętrznych pracodawcy lub bezpośrednio w umowach o pracę.
Coraz częściej pracodawcy zamiast dokonywać zakupów wyposażenia stanowisk pracy, korzystają z mienia pracowników. Sytuacje takie mają też miejsce w przypadku pracowników zatrudnionych poza siedzibą pracodawcy, przedstawicieli handlowych, regionalnych, serwisowych, agentów ochrony, akwizytorów czy wreszcie doradców świadczących prace na rzecz pracodawcy bez konieczności stałego pobytu w jego siedzibie.
Korzystanie przez pracodawcę z mienia pracowników powinno być uregulowane stosownymi zapisami w umowach o pracę lub regulaminach wynagradzania. Do takich typowych przypadków należy zaliczyć korzystanie z komputerów i oprogramowania, telefonów komórkowych, stacjonarnych, faksów, mebli, urządzeń pomiarowych, zestawów narzędzi, sprzętu nagrywającego i fotograficznego, broni (w agencjach ochrony), ubiorów ochronnych i roboczych, pomieszczeń, samochodów ciężarowych, osobowych.
W wymienionych przypadkach zawsze powstają skutki podatkowe zarówno po stronie pracodawcy, jako korzystającego z mienia pracowników, jak i pracowników wykorzystujących na potrzeby pracodawców swoje prywatne mienie.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00