Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2002-06-08

Koszt wdrożenia systemu ISO

W realiach wolnej konkurencji jednym z warunków utrzymania się przez przedsiębiorstwo na rynku jest zapewnienie wysokiej jakości oferowanych przez nie produktów lub usług. Dlatego firmy coraz częściej decydują się na wdrożenie systemu ISO. Jest to proces kosztowny, ale w dłuższej perspektywie opłacalny.
ISO jest międzynarodowym standardem zarządzania, mającym na celu stworzenie w firmie takiego systemu organizacyjnego, który zapewni wysoką i powtarzalną jakość oferowanych przez nią produktów lub usług. Inaczej mówiąc, jest to zbiór ustalonych norm oraz wytycznych dotyczących zarządzania jakością, dzięki któremu możliwe jest utrzymanie przez przedsiębiorstwo odpowiedniej jakości produktów lub usług.
Zarządzanie przez jakość
Według Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej (International Organisation for Standardisation - ISO), która w 1997 r. opracowała serię norm ISO 9000, TQM to sposób zarządzania organizacją, który dąży do ustawicznej partycypacji i współpracy pracowników przy polepszaniu jakości produktów i usług, jakości swojego działania oraz jakości wytyczonych przez siebie celów tak, aby uzyskać zadowolenie klientów, szybkie terminy realizacji i dobrą kulturę organizacyjną.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00