comment
Artykuł
Data publikacji: 2002-05-25
Składki na ubezpieczenia pracowników
Wielu pracodawców otrzymuje coraz to korzystniejsze oferty zakładów ubezpieczeń w zakresie ubezpieczeń grupowych. W związku z tym warto przeprowadzić analizę wydatków ponoszonych przez pracodawców z tego tytułu w świetle przepisów podatkowych.
ożliwość zaliczenia w koszty uzyskania przychodu składek opłaconych przez pracodawcę z tytułu zawartych lub odnowionych umów ubezpieczenia na rzecz pracowników wynika wprost z treści art. 16 ust. 1 pkt 59 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Zgodnie z tym przepisem za koszty uzyskania przychodów uważa się wysokość składek opłaconych przez pracodawcę z tytułu zawartych lub odnowionych umów ubezpieczenia na rzecz pracowników, w przypadku umów dotyczących ryzyka grup 1, 3 i 5 działu I oraz grup 1 i 2 działu II, wymienionych w załączniku do ustawy z 28 lipca 1990 r. o działalności ubezpieczeniowej. Musi być przy tym spełniony warunek, że uprawnionym do otrzymania świadczenia nie jest pracodawca, a umowa ubezpieczenia w okresie pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym ją zawarto lub odnowiono, wyklucza:
Pozostało 70% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu