comment
Artykuł
Data publikacji: 2001-06-09
Wyłączenie z kosztów uzyskania przychodów usług marketingowych
Wyłączenie z kosztów uzyskania przychodów usług marketingowych
Aby zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki z tytułu usług marketingowych, nie wystarczy samo posiadanie faktury za ich wykonanie. Konieczne jest także udowodnienie, że zostały one rzeczywiście wykonane oraz że miały bądź mogły mieć wpływ na zwiększenie przychodów.
W trakcie kontroli skarbowej stwierdzono, że spółka zawarła umowę z firmą promocyjną na świadczenie usług marketingowych. W umowie zaznaczono, że usługi te będą polegały w szczególności na:
l
zachęcaniu, na terenie całego kraju, do zakupu produktów, którymi handlowała spółka,l
wynajdywaniu potencjalnych nabywców i przekazywaniu im kompleksowej informacji dotyczącej właściwości oferowanych produktów,l
sprzedaży bezpośredniej,l
podejmowaniu aktywnych działań zmierzających do pozyskiwania klientów, a następnie do ugruntowania ich wierności i lojalności w stosunku do spółki.Pozostało 90% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu