Artykuł
Pojęcie reklamy prowadzonej w sposób publiczny
Pojęcie reklamy prowadzonej w sposób publiczny
Ustawodawca nakazuje podatnikom grupować przychody i koszty ich uzyskania w celu ustalenia dochodu z poszczególnych źródeł przychodów. Limit wydatków na reprezentację i reklamę prowadzoną w sposób niepubliczny określa art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wydatki te mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodu w części nie przekraczającej 0,25% przychodu ze źródła, którego dotyczą. Nie można zatem przyjąć, że limit ten powinien być ustalany z uwzględnieniem całości przychodów osiągniętych przez podatnika w trakcie roku podatkowego.
Limit 0,25% przychodu nie ma zastosowania do reklamy prowadzonej w sposób publiczny, tj. wówczas gdy jej odbiorcami może być potencjalnie nie ograniczony, anonimowy krąg osób.
Stan faktyczny
Urząd skarbowy decyzją z 7 października 1996 r. ustalił podatnikowi Zbigniewowi J. z tytułu świadczenia usług turystycznych zobowiązanie w podatku obrotowym za okres od 1 stycznia 1993 r. do 4 lipca 1993 r. oraz zobowiązanie w podatku dochodowym od osób fizycznych za 1993 r., a także zryczałtowany podatek dochodowy od otrzymanych odsetek od udzielonej pożyczki.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right