Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2001-02-03

Informacja handlowa czy reklama

Informacja handlowa czy reklama

Wiele wątpliwości podatników budzi to, czy wydatki na informację handlową, jak foldery ze zdjęciami towarów i ich cenami, plansze z nazwami towarów i ich cenami, neony z napisami itp., podlegają limitom przewidywanym dla wydatków na reprezentację i reklamę.

Przede wszystkim trzeba powiedzieć, że wydatki na informację handlową poniesione przez spółkę będą kosztem uzyskania przychodów w podatku dochodowym od osób prawnych, jeśli poniesione będą w celu osiągnięcia przychodu. Znajdą tu więc zastosowanie reguły ogólne dotyczące kwalifikowania wydatków do kosztów uzyskania przychodu, jak np. związek bezpośredni lub pośredni ponoszonych wydatków z przychodem. Reklama rozumiana jest w ustawach o podatkach dochodowych w dwojaki sposób, jako publiczna lub niepubliczna. Wiąże się to z zaliczeniem wydatków poniesionych na ten cel do kosztów uzyskania przychodów w pełnej wysokości lub tylko do wysokości 0,25% przychodów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00