Artykuł
Informacja handlowa czy reklama
Informacja handlowa czy reklama
Wiele wątpliwości podatników budzi to, czy wydatki na informację handlową, jak foldery ze zdjęciami towarów i ich cenami, plansze z nazwami towarów i ich cenami, neony z napisami itp., podlegają limitom przewidywanym dla wydatków na reprezentację i reklamę.
Przede wszystkim trzeba powiedzieć, że wydatki na informację handlową poniesione przez spółkę będą kosztem uzyskania przychodów w podatku dochodowym od osób prawnych, jeśli poniesione będą w celu osiągnięcia przychodu. Znajdą tu więc zastosowanie reguły ogólne dotyczące kwalifikowania wydatków do kosztów uzyskania przychodu, jak np. związek bezpośredni lub pośredni ponoszonych wydatków z przychodem. Reklama rozumiana jest w ustawach o podatkach dochodowych w dwojaki sposób, jako publiczna lub niepubliczna. Wiąże się to z zaliczeniem wydatków poniesionych na ten cel do kosztów uzyskania przychodów w pełnej wysokości lub tylko do wysokości 0,25% przychodów.