Artykuł
E-faktura w pigułce
Sekretarki i asystentki zajmują się w firmie również sprawami finansowymi i rozliczeniami. Wiele wątpliwości budzi ostatnio e-faktura. Postaramy się je wyjaśnić.
Faktura elektroniczna, potocznie zwana e-fakturą, miała być w zamyśle ustawodawców ułatwieniem obrotu dokumentów w działalności gospodarczej. Stała się niestety źródłem sporów pomiędzy organami podatkowymi i kontrolnymi a podatnikami. Dyskusja jest szczególnie gorąca w przypadku przesyłania faktury pomiędzy kontrahentami w formie pliku będącego załącznikiem do wiadomości przesłanej przez internet. Najwięcej obaw ze strony urzędów dotyczy:
w dokonywania zmian w tak przesłanym dokumencie przez osoby nieuprawnione,
w podszywania się przez osoby trzecie pod wystawcę (tworzenie fikcyjnych dokumentów)
w trudności w ustaleniu daty otrzymania faktury przez odbiorcę, co jest istotne dla potrzeb rozliczenia VAT.
Dlatego faktura wysłana pocztą zwykłą nie budzi podejrzeń urzędów, a ta sama faktura wysłana pocztą elektroniczną - tak.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right