Artykuł
Organizacja podróży służbowych
Jednym z obowiązków sekretarki jest sprawne zorganizowanie podróży służbowej szefa, a często także współpracowników.
Szefowie firm bardzo często podróżują, załatwiając sprawy istotne dla firmy, spotykając się z klientami i kontrahentami. Nierzadko są to wyjazdy nieplanowane, wymuszane aktualną sytuacją firmy. Tym większa rola sekretarki, która musi sprawnie zorganizować taką podróż, często nawet z dnia na dzień.
Do zadań sekretarki należy:
l opracowanie planu podróży,
l ustalenie najdogodniejszych połączeń komunikacyjnych, rezerwacja i wykupienie biletu,
l zarezerwowanie noclegu,
l uzgodnienie programu wyjazdu i takie umówienie spotkań, aby nie „nałożyły” się w czasie,
l przygotowanie materiałów i dokumentów w kolejności umożliwiającej łatwe posługiwanie się nimi w czasie planowych spotkań,
l wręczenie szefowi listy adresów instytucji i numerów telefonów oraz nazwisk osób, z którymi będzie utrzymywał kontakt,
l wyposażenie szefa w telefon komórkowy i notebook.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right