Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2018-06-28

Instrukcja bhp w sekretariacie

Nowoczesna praca biurowa wymaga wysokich kwalifikacji, umiejętności posługiwania się nowoczesnym sprzętem komputerowym oraz dobrej organizacji stanowiska pracy.

W pracy biurowej naczelne miejsce zajmuje komputer. Polskie ustawodawstwo zalicza pracę przy monitorach ekranowych do prac uciążliwych. Praca przy komputerze jest pracą siedzącą, a zachowanie prawidłowego ustawienia ciała jest kluczowym elementem wpływającym na zdrowie.
Na podstawie delegacji ustawowej zawartej w art. 237 § 1 Kodeksu pracy Minister Pracy i Polityki Socjalnej wydał rozporządzenie z 1 grudnia 1998 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe (Dz.U. Nr 148, poz. 973 z 1998 r.). Wymienione przepisy stanowią, że pracodawca jest zobowiązany organizować stanowiska pracy z monitorami ekranowymi w taki sposób, aby spełniały one minimalne wymagania bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii. Wyposażenie stanowiska pracy oraz sposób rozmieszczenia elementów tego wyposażenia nie może powodować podczas pracy nadmiernego obciążenia układu mięśniowo- szkieletowego i wzroku oraz być źródłem zagrożeń dla pracownika.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00