comment
Artykuł
Data publikacji: 2005-09-01
Co mówi polskie prawo o monitorowaniu korespondencji elektronicznej pracowników
Maile pod kontrolą
Upowszechnienie elektronicznych form wymiany informacji w firmach stworzyło zagrożenie niewłaściwego ich wykorzystania przez pracowników. Pracodawcy starają się coraz częściej monitorować i kontrolować używanie przez personel komputerów służbowych do celów prywatnych. Efektem są konflikty wynikające z uprawnień obu stron stosunku pracy: tajemnicy korespondencji pracownika i ochrony tajemnicy handlowej pracodawcy. Czy takie działania pracodawcy są przejawem indoktrynacji, czy też są zgodne z prawem?
Kodeks pracy nie reguluje kwestii monitorowania zwykłej poczty ani tym bardziej maili pracowników, dlatego też do tej problematyki należy stosować niektóre ogólne zasady prawa pracy.
Pozostało 90% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
Książka