Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2005-09-01

Co mówi polskie prawo o monitorowaniu korespondencji elektronicznej pracowników

Maile pod kontrolą

Upowszechnienie elektronicznych form wymiany informacji w firmach stworzyło zagrożenie niewłaściwego ich wykorzystania przez pracowników. Pracodawcy starają się coraz częściej monitorować i kontrolować używanie przez personel komputerów służbowych do celów prywatnych. Efektem są konflikty wynikające z uprawnień obu stron stosunku pracy: tajemnicy korespondencji pracownika i ochrony tajemnicy handlowej pracodawcy. Czy takie działania pracodawcy są przejawem indoktrynacji, czy też są zgodne z prawem?

Kodeks pracy nie reguluje kwestii monitorowania zwykłej poczty ani tym bardziej maili pracowników, dlatego też do tej problematyki należy stosować niektóre ogólne zasady prawa pracy.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00