Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2010-11-30

Środek trwały skradziony w miesiącu oddania do użytkowania

PYTANIE

10 października 2010 r. został kupiony środek trwały o wartości netto 2925,12 zł + VAT 22%. Dnia 11 października 2010 r. środek został oddany do eksploatacji. 15 października 2010 r. okazało się, że było włamanie i środek został skradziony. Spółka otrzymała protokół z policji o zgłoszeniu kradzieży. Czy ma prawo odliczyć VAT naliczony z faktury zakupu? Jak należy wykazać w księgach środek trwały przy zakupie? Czy wartość środka trwałego można odpisać w koszty podatkowe? Jeżeli tak, to kiedy?

ODPOWIEDŹ

Środek trwały należy ująć w księgach rachunkowych według ceny nabycia. Ze względu na wysokość tej kwoty można dokonać jego jednorazowego opisu amortyzacyjnego. W przypadku amortyzacji do kosztów uzyskania przychodów będzie można wpisać nieumorzoną wartość skradzionego składnika majątku, jeżeli spółka jest w stanie udokumentować, że do kradzieży doszło mimo zachowania należytej staranności.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00