Artykuł
VAT 2009
Początek nowego roku to już tradycyjnie czas omawiania nowości w przepisach podatkowych. 1 grudnia 2008 r. weszła w życie kolejna bardzo ważna nowelizacja ustawy o podatku od towarów i usług. Tym razem zmiana miała charakter kompleksowy i objęła szereg zagadnień istotnych dla każdego podatnika VAT. Wprowadzono przy tym rozwiązania znacznie korzystniejsze od dotychczasowych.
Stan prawny na 1 stycznia 2009 r.
andrzej kowalczyk - radca prawny
WYŚLIJ PYTANIE
pgp@infor.pl
Nowe przepisy pozwolą przedsiębiorcom m.in. łatwiej skorygować wartość fiskalnej należności w przypadku nieściągalnych wierzytelności i odzyskać zapłacony podatek. Warto zdawać sobie z tego sprawę, by móc skorzystać z nadarzających się okazji.
W „Poradniku” otrzymują Państwo wskazówki, jak praktycznie stosować nowe przepisy w podatku VAT, jak najkorzystniej stosować ulgi podatkowe, uzyskać zwrot nadpłaconego podatku czy rozliczyć się z fiskusem. Dla wyraźnego podkreślenia zmian, jakie niesie ze sobą nowelizacja, wprowadzone nią przepisy omówiono z uwzględnieniem poprzednio obowiązujących rozwiązań. Dzięki przykładom konkretnych sytuacji i problemów prawnych uzyskają Państwo kompendium wiedzy o nowościach w podatku VAT. Praktyczne ujęcie tematu pozwoli podatnikom zmierzyć się z nowościami, jakie zaprojektował ustawodawca. W „Poradniku” znajdą Państwo także porady i rozwiązania najczęściej pojawiających się zagadnień. Wiedza ta pozwoli spokojnie prowadzić efektywną i zyskowną działalność i szybko skorzystać z nowych udogodnień.
Prostsza ulga na złe długi
Nierzetelni kontrahenci to zmora każdego przedsiębiorcy. Najgorzej jest wówczas, gdy trzeba zapłacić podatek, zanim kontrahent zapłaci wynagrodzenie. Terminy zapłaty podatku są bowiem nieubłagane, a kontrahenci nie zawsze kwapią się z terminowym regulowaniem należności.
Kredyt kupiecki
Stale zwiększająca się konkurencja między przedsiębiorcami wymusza na dostawcach towarów i usług stosowanie odważnych i atrakcyjnych metod pozyskania klientów. Najpowszechniej stosowaną praktyką jest udzielanie odroczonego terminu płatności. Dzięki temu klient nie musi odbierać towaru z plikiem banknotów, lecz uiszcza należność na wskazany w fakturze rachunek bankowy w późniejszym terminie. Gdy taki klient sam jest małym hurtownikiem, wówczas potrafi poznać na pamięć system odroczonych terminów płatności wszystkich dostawców z okolicy i stosować je tak umiejętnie, że stanowią dla niego rodzaj nieoprocentowanego kredytu, a on sam rozwija swój biznes za cudze pieniądze. Należność oddaje, gdy sam ściągnie należności od własnych klientów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right