comment
Porada
Data publikacji: 2005-09-27
Kiedy można skorzystać z rękojmi?
Mam problem z jednym z moich kontrahentów (prowadzi on jednoosobową firmę). Ponad rok temu sprzedałem mu komplet frezarek (cztery maszyny), który, jak się okazało, był źle dobrany do jego potrzeb. Oczywiście kontrahent twierdzi, że mimo to maszyny były uszkodzone, i żąda uprawnień z tytułu rękojmi. Powołuje się przy tym na przepisy ustawy konsumenckiej. Czy rzeczywiście tak jest? - Maciej R. z Rzeszowa
Pański kontrahent nie ma racji, ponieważ przedłużony okres ochrony stosujemy tylko i wyłącznie do obrotu z udziałem konsumentów. W obrocie profesjonalnym mamy do czynienia z koniecznością niezwłocznego sprawdzenia towaru. Naturalnie wskazane uwagi są zasadne przy założeniu, że wady rzeczywiście istniały.
Pozostało 87% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right