Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2005-09-27

Kiedy można skorzystać z rękojmi?

Mam problem z jednym z moich kontrahentów (prowadzi on jednoosobową firmę). Ponad rok temu sprzedałem mu komplet frezarek (cztery maszyny), który, jak się okazało, był źle dobrany do jego potrzeb. Oczywiście kontrahent twierdzi, że mimo to maszyny były uszkodzone, i żąda uprawnień z tytułu rękojmi. Powołuje się przy tym na przepisy ustawy konsumenckiej. Czy rzeczywiście tak jest? - Maciej R. z Rzeszowa
Pański kontrahent nie ma racji, ponieważ przedłużony okres ochrony stosujemy tylko i wyłącznie do obrotu z udziałem konsumentów. W obrocie profesjonalnym mamy do czynienia z koniecznością niezwłocznego sprawdzenia towaru. Naturalnie wskazane uwagi są zasadne przy założeniu, że wady rzeczywiście istniały.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00