Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2018-06-28

Zakupy przez Internet

Mój syn namawia mnie na kupno drogiego sprzętu narciarskiego przez Internet, ale ja mam obawy, czy to rzeczywiście jest dobry pomysł. Syn niby zna rozmiary i modele, ale nie będzie miał przecież możliwości przymierzenia. Oferta jest dobra, bo wychodzi taniej niż w zwykłym sklepie, ale bez przymierzenia trudno komuś płacić. Nie wiem, czy w sytuacji, gdy towar będzie za mały lub wadliwy, będę mogła go oddać czy domagać się zwrotu pieniędzy, a jeśli tak, to na jakich zasadach? - Renata T.
Jako konsument zawierający umowę na odległość będzie Pani posiadać szczególne uprawnienia.
Pytanie dotyczy coraz bardziej popularnej metody zakupów w sklepach internetowych, za pomocą poczty elektronicznej, którą przepisy określają jako umowę zawartą na odległość. Przesłanką dla takiej umowy jest brak jednoczesnej obecności stron, które korzystają ze środków porozumiewania się na odległość. Jednak warunkiem uznania umowy za zawartą na odległość jest to, by kontrahentem konsumenta był przedsiębiorca, który w taki sposób zorganizował swoją działalność. Przepisy wskazują również, że za środki porozumiewania się na odległość mogą być uznane m.in. w szczególności: drukowany lub elektroniczny formularz zamówienia niezaadresowanego lub zaadresowanego, list seryjny w postaci drukowanej lub elektronicznej, reklama prasowa z wydrukowanym formularzem zamówienia, reklamy w postaci elektronicznej, katalog, telefon, telefaks, radio, telewizja czy też poczta elektroniczna.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00