Artykuł
Prawa producenta, sprzedawcy i konsumenta
W praktyce obrotu gospodarczego rzadko występują spory dotyczące ceny oraz wydania i odebrania rzeczy sprzedanej. Najwięcej konfliktów powoduje jakość towarów. Zła jakość produktu zawsze skutkuje odpowiedzialnością sprzedawcy i producenta, zaś po stronie kupującego rodzi wiele uprawnień. W niniejszym opracowaniu omówione zostaną przysługujące wszystkim kupującym (nie tylko konsumentom) najważniejsze narzędzia ochrony ich interesów w sporach z producentami i sprzedawcami. Dzięki nim nabywca towarów i usług nie musi godzić się na ustępstwa lub całkowicie rezygnować z dochodzenia roszczeń. Jednak często w przypadku konfliktu między kupującym a producentem lub sprzedawcą przepisy nie chronią jedynie kupujących. Przedsiębiorcy mają do dyspozycji również wiele uprawnień, które umożliwiają im obronę przed nie zawsze słusznymi żądaniami nabywców.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right