Artykuł
Jak napisać dobry biznesplan
Istota biznesplanu sprowadza się do wiedzy i sztuki robienia dobrych interesów oraz przekonania o tym zainteresowanych. Biznesplan sporządzają zarówno firmy, które rozpoczynają działalność, jak i już istniejące, które planują nowe przedsięwzięcia. Obu przyświeca podobny cel: chcą lepiej przygotować się do dalszej działalności z jednej strony, z drugiej zaś - uzyskać pieniądze potrzebne na inwestycje. Wiedza zawarta w tym „Poradniku” jest ważna nie tylko dla tych, którzy będą pisali biznesplan sami, ale też i dla tych, którzy zlecą jego opracowanie firmom zewnętrznym. „Poradnik” jest kierowany do obu tych grup. Jeśli bowiem firma nie będzie sama pisała biznesplanu, lecz zleci to fachowcom, powinna również mieć pewną wiedzą dotyczącą podstawowych założeń tego dokumentu. Łatwiej będzie wówczas rozeznać się, czy przygotowany przez inną firmę biznesplan spełnia wszystkie istotne wymagania. Biznesplan nie jest zatem złem koniecznym. Prawdą jest, że niektóre firmy osiągnęły sukces bez jego przygotowywania, ale czasy się zmieniają. Dzisiaj inwestorzy zanim zdecydują się powierzyć komuś swoje pieniądze, muszą być przekonani o zyskowności przedsięwzięcia. Chcą być pewni, że ich nie stracą. Opracowując „Poradnik” opierałem się na dostępnych na rynku praktycznych opracowaniach z zakresu pisania biznesplanów - moim zdaniem najlepszych - oraz na doświadczeniu osób i firm mających na co dzień do czynienia z omawianą problematyką. Mam nadzieję, że zawarte w tym opracowaniu praktyczne wskazówki, dotyczące zasad konstrukcji biznesplanu, powinny ułatwić jego przygotowanie wszystkim Czytelnikom.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right