Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2018-06-27

Nagrody jubileuszowe

Zagadnienie to przedstawię na podstawie przepisów regulujących zasady ustalania nagród jubileuszowych dla pracowników samorządowych, pracowników urzędów państwowych oraz służby cywilnej.
Nagrody pracowników samorządowych
Zasady wynagradzania oraz przyznawania innych świadczeń związanych z pracą tej grupy pracowników reguluje ustawa z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2001 r. nr 142, poz. 1593) oraz przepisy dwóch rozporządzeń Rady Ministrów: z dnia 26 lipca 2000 r. w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich (Dz.U. nr 61, poz. 707 z późn. zm.; ost. zm. Dz.U. z 2001 r. nr 34, poz. 392) oraz z dnia 26 lipca 2000 r. w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U. nr 61, poz. 708 z późn. zm.; ost. zm. Dz.U. z 2001 r. nr 34, poz. 393). Pracownikom samorządowym, jak stanowi art. 21 wymienionej ustawy, przysługuje dodatek za wieloletnią pracę, nagroda jubileuszowa oraz jednorazowa odprawa przy przechodzeniu na rentę z tytułu niezdolności do pracy lub emeryturę. Szczegółowe zasady określające okresy pracy uprawniające do nabycia nagrody oraz zasady jej przyznawania i wypłacania zawarte zostały w rozporządzeniach wydanych na podstawie upoważnienia ustawowego (art. 20 ust. 2 ustawy samorządowej).
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00