comment
Artykuł
Data publikacji: 2018-06-27
Nagrody jubileuszowe
Zagadnienie to przedstawię na podstawie przepisów regulujących zasady ustalania nagród jubileuszowych dla pracowników samorządowych, pracowników urzędów państwowych oraz służby cywilnej.
Nagrody pracowników samorządowych
Zasady wynagradzania oraz przyznawania innych świadczeń związanych z pracą tej grupy pracowników reguluje ustawa z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2001 r. nr 142, poz. 1593) oraz przepisy dwóch rozporządzeń Rady Ministrów: z dnia 26 lipca 2000 r. w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich (Dz.U. nr 61, poz. 707 z późn. zm.; ost. zm. Dz.U. z 2001 r. nr 34, poz. 392) oraz z dnia 26 lipca 2000 r. w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U. nr 61, poz. 708 z późn. zm.; ost. zm. Dz.U. z 2001 r. nr 34, poz. 393). Pracownikom samorządowym, jak stanowi art. 21 wymienionej ustawy, przysługuje dodatek za wieloletnią pracę, nagroda jubileuszowa oraz jednorazowa odprawa przy przechodzeniu na rentę z tytułu niezdolności do pracy lub emeryturę. Szczegółowe zasady określające okresy pracy uprawniające do nabycia nagrody oraz zasady jej przyznawania i wypłacania zawarte zostały w rozporządzeniach wydanych na podstawie upoważnienia ustawowego (art. 20 ust. 2 ustawy samorządowej).
Pozostało 88% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka