comment
Artykuł
Data publikacji: 2002-02-12
Zeznanie roczne osób prawnych
Adresatem zeznania rocznego jest urząd skarbowy właściwy miejscowo. Właściwość miejscowa to kompetencja danego organu podatkowego do rozpoznania i załatwienia sprawy podatkowej na określonym obszarze. Zgodnie z ogólną regułą zawartą w art. 17 § 1 Ordynacji podatkowej, jeżeli ustawy podatkowe nie stanowią inaczej, właściwość miejscową organów podatkowych ustala się według miejsca zamieszkania albo siedziby podatnika, płatnika lub inkasenta. Prawidłowe określenie adresata zeznania rocznego w podatku dochodowym od osób prawnych zależy przede wszystkim od tego, czy podmiot opodatkowania ma siedzibę w kraju czy też za granicą.
Podatnicy mający siedzibę w kraju
Właściwy urząd skarbowy dla tej grupy podatników wyznaczają w sposób szczególny przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 grudnia 1999 r. w sprawie właściwości miejscowej organów podatkowych w sprawach niektórych zobowiązań podatkowych oraz poszczególnych kategorii podatników (Dz.U. nr 110, poz. 1277). Opierając się na brzmieniu jego § 1,
Pozostało 89% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie