Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2018-07-02

Trzynastki w gospodarce i sferze budżetowej

Uprawnienia do tego rodzaju świadczeń wynikają z ustawy z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej (Dz.U. nr 160, poz. 1080 z późn. zm.; ost. zm. Dz.U. z 1999 r. nr 110, poz. 1255). Ustawa stanowi o dodatkowym wynagrodzeniu, a nie o nagrodzie, ale podobieństwo tego świadczenia do nagród z różnych zakładowych funduszów nagród spowodowało, iż szybko zaczęto go nazywać trzynastką dla budżetowców.
Na podstawie art. 1 wspomnianej ustawy osobami uprawnionymi do otrzymania takiego wynagrodzenia są pracownicy następujących instytucji:
•  państwowych jednostek sfery budżetowej, w których środki na wynagrodzenia są kształtowane na podstawie odrębnej ustawy,
•  urzędów organów władzy państwowej, kontroli, ochrony prawa, sądów i trybunałów wymienieni w art. 83 ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz.U. nr 155, poz. 1014 z późn. zm.; ost. zm. Dz.U. z 2001 r. nr 125, poz. 1368) oraz Rządowego Centrum Legislacji. Jednostkami wymienionymi we wspomnianym przepisie są kancelarie Sejmu, Senatu i Prezydenta RP, Sąd Najwyższy, Naczelny Sąd Administracyjny, Trybunał Konstytucyjny, Najwyższa Izba Kontroli, Rzecznik Praw Obywatelskich, Rzecznik Praw Dziecka, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych, Instytut Pamięci Narodowej - Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Krajowe Biuro Wyborcze oraz Państwowa Inspekcja Pracy,
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00