Sposoby na zabezpieczenie firmy przed nielojalnością i ujawnianiem informacji poufnych
Nieuczciwe postawy pracowników
W trakcie zatrudnienia firmy wprowadzają pracowników w tajniki związane z działalnością, know-how, w kontakty z kluczowymi klientami. Dopuszczają ich do informacji poufnych i stanowiących tajemnicę firmy. W zamian oczekują jak najlepszej pracy i lojalności. Niestety, rzeczywistość czasem okazuje się odmienna od oczekiwań.
Zdarza się, że pracownicy, podejmując działalność u konkurencji, wykorzystują zdobyte w firmie kwalifikacje i wiedzę, jak również czasem ujawniają poufne informacje na temat wcześniejszego pracodawcy. Zdarza się, że otwierając swój własny biznes, przejmują klientów firmy, w której dotychczas pracowali. Świadomy pracodawca, który chce zabezpieczyć własne interesy w możliwie najlepszy sposób oraz zabezpieczyć lojalność pracowników, powinien przyjrzeć się możliwościom, jakie dają istniejące regulacje prawne.
Umowy o zakazie konkurencji
Najlepiej zacząć od samego początku, czyli od rekrutacji. Stworzenie w firmie praktyk rekrutacji zawierających metody sprawdzania wiarygodności kandydatów może zmniejszyć ryzyko negatywnych konsekwencji związanych z zatrudnieniem niewłaściwej osoby.