Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2018-05-25

Sposoby na zabezpieczenie firmy przed nielojalnością i ujawnianiem informacji poufnych

Nieuczciwe postawy pracowników

W trakcie zatrudnienia firmy wprowadzają pracowników w tajniki związane z działalnością, know-how, w kontakty z kluczowymi klientami. Dopuszczają ich do informacji poufnych i stanowiących tajemnicę firmy. W zamian oczekują jak najlepszej pracy i lojalności. Niestety, rzeczywistość czasem okazuje się odmienna od oczekiwań.

Zdarza się, że pracownicy, podejmując działalność u konkurencji, wykorzystują zdobyte w firmie kwalifikacje i wiedzę, jak również czasem ujawniają poufne informacje na temat wcześniejszego pracodawcy. Zdarza się, że otwierając swój własny biznes, przejmują klientów firmy, w której dotychczas pracowali. Świadomy pracodawca, który chce zabezpieczyć własne interesy w możliwie najlepszy sposób oraz zabezpieczyć lojalność pracowników, powinien przyjrzeć się możliwościom, jakie dają istniejące regulacje prawne.

Umowy o zakazie konkurencji

Najlepiej zacząć od samego początku, czyli od rekrutacji. Stworzenie w firmie praktyk rekrutacji zawierających metody sprawdzania wiarygodności kandydatów może zmniejszyć ryzyko negatywnych konsekwencji związanych z zatrudnieniem niewłaściwej osoby.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00