Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2012-12-25

Korzyści z wdrożenia telepracy w IBM - studium przypadku

Nieważne gdzie, ważne jak

Dom może być tak samo dobrym miejscem pracy, jak biuro, a telepracownik równie efektywny, jak pracownik stacjonarny. Z takiego założenia wyszła firma IBM, uruchamiając program Home working. I wygląda na to, że założenie to się spełniło. Aż 60 proc. załogi pracuje teraz w formie telepracy i zarówno pracodawca, jak i podwładni cenią sobie takie rozwiązanie.

Program funkcjonuje w firmie od 1992 roku. W Polsce został wprowadzony wkrótce po otwarciu polskiego oddziału w 1991 r., w czasach, kiedy w polskim prawie brakowało jeszcze formalnych zapisów i oficjalnych ustaleń odnośnie do tego, na jakich zasadach może się odbywać praca zdalna. Nowelizacja Kodeksu pracy w 2007 roku przyniosła zmianę. Ustawa zdefiniowała bowiem pojęcie telepracy i dała cały szereg regulacji: od obowiązków i praw telepracownika po zobowiązania samego zakładu pracy wobec osób podejmujących się pracy zdalnej. IBM w odpowiedzi na ustawę zaczął dostosowywać swój system do obowiązujących przepisów, tak by wszystko było zgodnie z literą prawa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00