Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2006-07-25

Delegowanie pracownika za granicę (11)

Oddelegowanie polskich pracowników do pracy w Niemczech może wiązać się także - oprócz uiszczania podatków - z koniecznością opłacania tam składek na ubezpieczenia społecznym i ubezpieczenie zdrowotne. Jakie obowiązki dotyczące tych ubezpieczeń mają pracodawca i pracownik? W którym kraju - Polsce czy Niemczech - będzie wypłacana oddelegowanej osobie przyszła emerytura?

Jadwiga Chorązka
Autorka jest starszym konsultantem w zespole podatku dochodowego od osób fizycznych działu doradztwa podatkowego PricewaterhouseCoopers Sp. z o.o.; specjalizuje się m.in. w tematyce opodatkowania Polaków pracujących w Niemczech i Niemców pracujących w Polsce.
Kontakt: jadwiga.chorazka@pl.pwc.com
Joanna Narkiewicz-Tarłowska
Autorka jest menedżerem w zespole podatku dochodowego od osób fizycznych działu doradztwa podatkowego PricewaterhouseCoopers Sp. z o.o.; specjalizuje się m.in. w tematyce opodatkowania Polaków pracujących w Niemczech i Niemców pracujących w Polsce.
Kontakt: joanna.narkiewicz-tarlowska@pl.pwc.com
W poprzednim artykule z tego cyklu omówiliśmy sprawy związane z opodatkowaniem pracownika oddelegowanego do pracy w Niemczech. Nie mniej istotne są kwestie dotyczące ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00