Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2018-06-26

Czy rady pracowników sprawdzą się w praktyce?

Polski ustawodawca wyszedł nieco przed unijną orkiestrę, powołując nową reprezentację załogi w zakładach pracy. Można było spełnić wymóg dyrektywy Unii Europejskiej o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji bez tworzenia organu dublującego w wielu kompetencjach związki zawodowe. I funkcjonującego w firmach bez względu na to, czy związkowcy już w nich działają lub działać będą. Pracodawcy obawiają się, że będą musieli przekazywać radom pracowników informacje, które choć pozornie nie stanowią firmowej tajemnicy, to nie zawsze powinny trafiać do szerokiego kręgu odbiorców. Niepokój budzi też możliwość pojawienia się w przedsiębiorstwie „świętych krów” - co jest wielce prawdopodobne, jeśli to rada pracowników musi wyrazić zgodę na wypowiedzenie lub rozwiązanie stosunku pracy z osobą wchodzącą w jej skład. Łatwo wówczas o nadinterpretację przepisów o niedyskryminowaniu ze względu na przynależność do przedstawicielstwa załogi. Nie bez znaczenia są również koszty utrzymania przez pracodawców takich rad, a zwłaszcza zlecanych przez nie analiz.
W naszej sondzie zadaliśmy praktykom zarządzania personelem następujące pytanie:
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00