Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2018-06-29

Delegowanie pracownika za granicę (6)

Nasi rodacy pracujący poza Polską muszą mieć w przejrzysty sposób uregulowane wszelkie rozliczenia z fiskusem. Czy pracownik oddelegowany przez krajowego pracodawcę do pracy za granicą będzie uznany za osobę mającą tam miejsce zamieszkania dla celów podatkowych? Czy goszczące go państwo będzie rościło sobie prawo do opodatkowania całości jego dochodów? Czy dana osoba może być uznana jednocześnie za rezydenta podatkowego w kilku krajach?

Joanna Stolarek
Autorka jest konsultantem w zespole podatku dochodowego od osób fizycznych działu doradztwa podatkowego PricewaterhouseCoopers.
Kontakt: joanna.stolarek@pl.pwc.com
Katarzyna Serwińska
Autorka jest dyrektorem w zespole podatku dochodowego od osób fizycznych działu doradztwa podatkowego PricewaterhouseCoopers.
Kontakt: katarzyna.serwinska@pl.pwc.com
Po raz drugi z rzędu omawiamy w tym cyklu podatkowe konsekwencje delegowania polskich pracowników za granicę. Dla ustalenia sytuacji danej osoby niezbędne jest zbadanie jej rezydencji podatkowej, czyli określenie miejsca zamieszkania.
Gdzie mieszkasz, ile płacisz?
Osoby uznane za rezydentów podatkowych danego państwa będą zobligowane, co do zasady, do opodatkowania na jego terytorium całości swoich ogólnoświatowych dochodów - jest to nieograniczony obowiązek podatkowy. Natomiast osoby traktowane jako nieposiadające na terytorium danego państwa miejsca zamieszkania dla celów podatkowych (nierezydenci) generalnie podlegają opodatkowaniu tylko w zakresie dochodów osiągniętych na danym terytorium - jest to ograniczony obowiązek podatkowy.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00