Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2006-01-25

Delegowanie pracownika za granicę (5)

Czy delegowanie pracownika do pracy za granicę ma jakikolwiek wpływ na jego sytuację podatkową w Polsce? Jakie czynniki mają wpływ na jego status podatkowy? Gdzie pracownik delegowany powinien opłacać podatki od uzyskanego wynagrodzenia: w Polsce czy może w państwie goszczącym?

Agnieszka Ważna
Autorka jest starszym konsultantem w zespole podatku dochodowego od osób fizycznych działu doradztwa podatkowego PricewaterhouseCoopers.
Kontakt: agnieszka.wazna@pl.pwc.com
Katarzyna Serwińska
Autorka jest dyrektorem w zespole podatku dochodowego od osób fizycznych działu doradztwa podatkowego PricewaterhouseCoopers.
Kontakt: katarzyna.serwinska@pl.pwc.com
Aby ustalić, czy i jeśli tak, to jaki wpływ na sytuację podatkową danego pracownika w Polsce ma jego delegowanie do pracy w innym państwie, należy zbadać jego miejsce zamieszkania - tzw. rezydencję podatkową, tj. czy dany pracownik podczas swojego oddelegowania za granicę w dalszym ciągu ma miejsce zamieszkania w Polsce, czy też już je zmienił.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00