comment
Artykuł
Data publikacji: 2006-01-25
Delegowanie pracownika za granicę (5)
Czy delegowanie pracownika do pracy za granicę ma jakikolwiek wpływ na jego sytuację podatkową w Polsce? Jakie czynniki mają wpływ na jego status podatkowy? Gdzie pracownik delegowany powinien opłacać podatki od uzyskanego wynagrodzenia: w Polsce czy może w państwie goszczącym?
Agnieszka Ważna
Autorka jest starszym konsultantem w zespole podatku dochodowego od osób fizycznych działu doradztwa podatkowego PricewaterhouseCoopers.
Kontakt: agnieszka.wazna@pl.pwc.com
Katarzyna Serwińska
Autorka jest dyrektorem w zespole podatku dochodowego od osób fizycznych działu doradztwa podatkowego PricewaterhouseCoopers.
Kontakt: katarzyna.serwinska@pl.pwc.com
Aby ustalić, czy i jeśli tak, to jaki wpływ na sytuację podatkową danego pracownika w Polsce ma jego delegowanie do pracy w innym państwie, należy zbadać jego miejsce zamieszkania - tzw. rezydencję podatkową, tj. czy dany pracownik podczas swojego oddelegowania za granicę w dalszym ciągu ma miejsce zamieszkania w Polsce, czy też już je zmienił.
Pozostało 87% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka