comment
Porada
Data publikacji: 2004-02-07
Zapisy w księdze w przypadku likwidacji środka trwałego
W praktyce często zdarza się, że podatnik likwiduje - z różnych przyczyn - wykorzystywane w prowadzonej działalności środki trwałe. Powoduje to oczywiście określone skutki podatkowe.
Z powodu zniszczenia zamierzam zlikwidować zespół komputerowy stanowiący środek trwały. Jego wartość początkowa wynosiła 12 000 zł. Został on jednak zamortyzowany tylko w 60 proc. Czy niezamortyzowaną część mogę uznać za koszt uzyskania przychodów i jak zdarzenie to zaewidencjonować w księdze?
Niezamortyzowana wartość komputera, czyli w opisanym przypadku 4800 zł (12 000 zł x 40 proc.), może być zaliczona do kosztów uzyskania przychodów. Kwota ta zostanie zaewidencjonowana w kolumnie 14 podatkowej księgi przychodów i rozchodów.
Stratą powstałą z powodu likwidacji środka trwałego jest jego wartość początkowa pomniejszona o sumę dokonanych odpisów amortyzacyjnych.
Czy z tytułu likwidacji całkowicie zamortyzowanego środka trwałego powstanie koszt uzyskania przychodów?
Pozostało 89% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka