Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2004-02-07

Zapisy w księdze w przypadku likwidacji środka trwałego

W praktyce często zdarza się, że podatnik likwiduje - z różnych przyczyn - wykorzystywane w prowadzonej działalności środki trwałe. Powoduje to oczywiście określone skutki podatkowe.

Z powodu zniszczenia zamierzam zlikwidować zespół komputerowy stanowiący środek trwały. Jego wartość początkowa wynosiła 12 000 zł. Został on jednak zamortyzowany tylko w 60 proc. Czy niezamortyzowaną część mogę uznać za koszt uzyskania przychodów i jak zdarzenie to zaewidencjonować w księdze?
Niezamortyzowana wartość komputera, czyli w opisanym przypadku 4800 zł (12 000 zł x 40 proc.), może być zaliczona do kosztów uzyskania przychodów. Kwota ta zostanie zaewidencjonowana w kolumnie 14 podatkowej księgi przychodów i rozchodów.
Stratą powstałą z powodu likwidacji środka trwałego jest jego wartość początkowa pomniejszona o sumę dokonanych odpisów amortyzacyjnych.
Czy z tytułu likwidacji całkowicie zamortyzowanego środka trwałego powstanie koszt uzyskania przychodów?
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00