comment
Artykuł
Data publikacji: 2003-08-30
Rabat naturalny - podatkowe niebezpieczeństwa
Wyrażona w art. 3531 kodeksu cywilnego zasada swobody umów pozwala podatnikom na zawieranie różnorodnych umów i kreowanie takich stosunków prawnych, które optymalnie służą ich interesom. Jednym z przejawów tej zasady jest kształtowanie ceny sprzedawanych towarów, m.in. przez udzielenie rabatu. W myśl definicji słownikowej rabat to „forma zachęty do kupowania czegoś w postaci zniżki ceny, przyznawanej nabywcy w wypadku spełnienia przez niego warunków określonych przez sprzedającego”1.
Oprócz rabatów pieniężnych w praktyce pojawiają się również tzw. rabaty naturalne (towarowe) - gdy przy sprzedaży danego towaru sprzedawca dostarcza kupującemu nieodpłatnie dodatkową ilość towaru w formie swego rodzaju premii za dokonanie zakupu. Rabaty naturalne są więc formą zachęty do zakupu określonego produktu bądź też do innych działań, np. terminowego regulowania należności.
Pozostało 89% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka