Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2003-08-30

Rabat naturalny - podatkowe niebezpieczeństwa

Wyrażona w art. 3531 kodeksu cywilnego zasada swobody umów pozwala podatnikom na zawieranie różnorodnych umów i kreowanie takich stosunków prawnych, które optymalnie służą ich interesom. Jednym z przejawów tej zasady jest kształtowanie ceny sprzedawanych towarów, m.in. przez udzielenie rabatu. W myśl definicji słownikowej rabat to „forma zachęty do kupowania czegoś w postaci zniżki ceny, przyznawanej nabywcy w wypadku spełnienia przez niego warunków określonych przez sprzedającego”1.

Oprócz rabatów pieniężnych w praktyce pojawiają się również tzw. rabaty naturalne (towarowe) - gdy przy sprzedaży danego towaru sprzedawca dostarcza kupującemu nieodpłatnie dodatkową ilość towaru w formie swego rodzaju premii za dokonanie zakupu. Rabaty naturalne są więc formą zachęty do zakupu określonego produktu bądź też do innych działań, np. terminowego regulowania należności.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00