comment
Porada
Data publikacji: 2003-04-05
Reklama poprzez e-maila
Podpisaliśmy umowę z inną firmą na zamieszczanie w ich e-mailach do klientów naszych reklam. Decyzja ta została podjęta z uwagi na bazę klientów, którą dysponował nasz kontrahent. Była to grupa, pasująca do profilu naszego klienta, z którą można wiązać duże nadzieje na sukces rynkowy. Czy gdy baza odbiorców reklamy jest ściśle sprecyzowana, należy uznać ją za reklamę niepubliczną?
Lakoniczność uregulowań ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w zakresie reprezentacji i reklamy jest jedną z głównych przyczyn problemów z odpowiednim kwalifikowaniem wydatków z tego zakresu. Ustawa nie definiuje pojęcia reprezentacji i reklamy, nie zawiera również przykładów wydatków o takim charakterze. Ustawa wprowadza jedynie limit w art. 16 ust. 1 pkt 28, który wyłącza z kosztów uzyskania przychodu wydatki na reklamę i reprezentację w części przekraczającej 0,25 proc. przychodów, chyba że reklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób.
Pozostało 81% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu