comment
Porada
Data publikacji: 2018-06-30
Termin złożenia oświadczenia o liczbie kas rejestrujących
Od 1 maja br. firma ze względu na przekroczenie wysokości obrotu w kwocie 40 000 zł będzie miała obowiązek zainstalowania kas rejestrujących. W jakim terminie należy złożyć w urzędzie skarbowym zawiadomienie o liczbie zainstalowanych kas? Czy należy tego dokonać jeszcze przed rozpoczęciem ewidencjonowania na tych kasach, tj. w momencie ich zainstalowania? W jaki sposób należy odliczyć wydatkowane na ich zakup kwoty (firma dokonuje sprzedaży opodatkowanej różnymi stawkami VAT)?
TERMIN ZAWIADOMIENIA URZĘDU SKARBOWEGO O ZAINSTALOWANIU KAS
Należy przypomnieć, że obowiązek rozpoczęcia ewidencjonowania obrotu oraz kwot podatku należnego z zastosowaniem kas rejestrujących dotyczy od 1 maja br. tych podatników, którzy do końca ubiegłego roku byli zwolnieni z tego obowiązku (ze względu na wysokość osiągniętego obrotu) i jednocześnie u których wartość obrotu z działalności w handlu i gastronomii na rzecz osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą w formie indywidualnych gospodarstw rolnych w ciągu 2003 r. przekroczyła kwotę 40 000 zł.
Pozostało 83% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także