comment
Porada
Data publikacji: 2003-03-08
Księgowanie wydatków poniesionych przed rozpoczęciem działalności
Jestem lekarzem. Od 1 stycznia 2003 r. musiałam założyć działalność gospodarczą. W zeszłym roku wyremontowałam swój gabinet, który wynajmuję, i poniosłam w związku z tym wydatki, na które mam rachunki. Czy są to moje koszty uzyskania przychodów i czy mogłam je wpisać do księgi, chociaż na rachunkach są daty z listopada i grudnia?
Przepisy podatkowe nie regulują jednoznacznie problematyki zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych przed rozpoczęciem działalności. Aby odpowiedzieć na pytanie, należy odwołać się do art. 22 ust. 1, 4, 5 i 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a także § 17 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z 15 grudnia 2000 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów.
Pozostało 82% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka