Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2003-02-15

Przekazanie towarów na potrzeby reklamy i reprezentacji - zasady księgowania

Proszę o wyjaśnienie zasad księgowania (pkpir) wydatków na potrzeby reprezentacji i reklamy, objętych limitem, w przypadku gdy:
- kupujemy partie materiałów lub towarów, a później część tych materiałów przeznaczamy na ww. cele,
- kupujemy materiały lub towary z góry wiedząc, iż zostaną przeznaczone na ww. cele.
Jak w takich sytuacjach księgować VAT?
KOSZTY REPREZENTACJI I REKLAMY W RAMACH USTAWOWEGO LIMITU
Kosztami uzyskania przychodów są wszelkie koszty poniesione w celu uzyskania przychodów, z wyjątkiem kosztów wyraźnie przez ustawodawcę wyłączonych z katalogu tych kosztów. Zgodnie z przepisem art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych do kosztów uzyskania przychodów nie zalicza się kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25 proc. przychodu, chyba że reklama jest prowadzona w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób (reklama publiczna). Oznacza to, iż wydatki poniesione przez podatnika na cele reklamy i reprezentacji stanowią koszty uzyskania przychodów w ramach wyznaczonego limitu przychodu z danego źródła przychodu (działalności gospodarczej). Jednak dla uznania wydatków na reprezentację i reklamę za koszty uzyskania przychodów nie wystarczy, że mieszczą się one w określonym limicie. Przede wszystkim wydatek taki musi pozostawać w bezpośrednim związku przyczynowym z uzyskaniem przychodu, a ponadto musi być prawidłowo udokumentowany (wyrok NSA z 10 lutego 2000 r., sygn. akt SA/Sz 2033/98).
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00