Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2003-02-01

Ewidencjonowanie dołączanych do oferty próbek towarów

Jestem właścicielem firmy importującej herbatę. Aby pozyskać klientów, do swojej oferty dołączam próbki kilku gatunków herbaty. Jak należy prawidłowo ująć w księdze fakt, że ze swoich towarów wysyłam bezpłatne próbki herbaty do klientów?
Ogólna konstrukcja kosztów uzyskania przychodów jest zawarta w art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.), a zgodnie z nią kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23. Do kosztów tych zaliczyć możemy bez wątpienia wydatki na reprezentację i reklamę, z tym że niektóre wydatki podlegają limitowaniu. Zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi nie uważa się za koszty uzyskania przychodów kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25 proc. przychodów, chyba że reklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00