comment
Porada
Data publikacji: 2003-02-01
Ewidencjonowanie dołączanych do oferty próbek towarów
Jestem właścicielem firmy importującej herbatę. Aby pozyskać klientów, do swojej oferty dołączam próbki kilku gatunków herbaty. Jak należy prawidłowo ująć w księdze fakt, że ze swoich towarów wysyłam bezpłatne próbki herbaty do klientów?
Ogólna konstrukcja kosztów uzyskania przychodów jest zawarta w art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.), a zgodnie z nią kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23. Do kosztów tych zaliczyć możemy bez wątpienia wydatki na reprezentację i reklamę, z tym że niektóre wydatki podlegają limitowaniu. Zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi nie uważa się za koszty uzyskania przychodów kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25 proc. przychodów, chyba że reklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób.
Pozostało 76% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka