Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2003-01-11

Serwis cateringowy w trakcie szkolenia jako koszt

Prowadzimy działalność gospodarczą w zakresie szkoleń. Uczestnikom szkoleń jednodniowych zapewniamy napoje, słodycze oraz obiad. Czy wydatki poniesione na zakup usługi cateringu będą stanowić koszt uzyskania przychodu bez ograniczeń, czy też należy zaliczyć ten wydatek do kosztów reprezentacji i reklamy, ograniczonych limitem?
Aby wydatek uznać za koszt uzyskania przychodu, należy przede wszystkim ustalić jego związek z osiąganym przychodem. Chodzi tu o związek przyczynowo-skutkowy, jaki wyraża klauzula zawarta w art. 15 ust. 1 ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych. Zakup usług cateringu w ramach organizowanych szkoleń stanowi koszt uzyskania przychodu, jako wydatek niewątpliwie związany z prowadzoną działalnością gospodarczą. Podmiot osiąga przychody z organizacji szkoleń, więc posiłki dla ich uczestników należą do wydatków związanych z tym przychodem. Organizacja poczęstunku często kojarzona jest z kosztami reprezentacji. Ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych nie definiuje pojęcia reprezentacji, należy więc odwołać się do definicji słownikowych. Jak stwierdziło Ministerstwo Finansów w piśmie z 30 października 1997 r. (nr PO3-MD-722-6307-666/97), „przepisy tej ustawy podatkowej nie definiują kategorii reprezentacja, dlatego też przy analizie stanu prawnego w odniesieniu do stanu faktycznego należy opierać się na określeniach słownikowych. Według tych źródeł reprezentacja to występowanie w imieniu podatnika, reprezentowanie firmy, co wiąże się niewątpliwie w pewien sposób z okazałością”.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00