comment
Porada
Data publikacji: 2002-07-27
Zasady księgowania wydatków na reklamę
Proszę o omówienie zasad ewidencjonowania wydatków na reklamę w podatkowej księdze przychodów i rozchodów. Jak postąpić w przypadku przekazania na potrzeby reklamy własnego wyrobu? Co z podatkiem od towarów i usług?
Zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.) nie uważa się za koszt uzyskania przychodu kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25 proc. przychodu, chyba że reklama jest prowadzona w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób.
Bezpośrednią konsekwencją zapisów ustawowych dotyczących podziału na reklamę publiczną i niepubliczną są również uwagi zawarte w objaśnieniach do podatkowej księgi przychodów i rozchodów stanowiących załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Finansów z 15 grudnia 2000 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (Dz.U. Nr 116, poz. 1222 ze zm.)
Pozostało 88% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka