comment
Artykuł
Data publikacji: 2018-06-28
Sprzedaż bezpośrednia i wysyłkowa - obowiązek podatkowy
Sprzedaż bezpośrednia i sprzedaż wysyłkowa na rzecz konsumentów, niejednokrotnie mylone, objęte szczególnym uregulowaniem w ustawie z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. Nr 22, poz. 271), mogą rodzić niejasności w aspekcie podatkowym. Uregulowania tej ustawy mają charakter lex specialis w stosunku do przepisów kodeksu cywilnego o zobowiązaniach, a ich celem jest szczególna ochrona konsumenta jako strony niektórych umów zawieranych w obrocie gospodarczym. To szczególne ustalenie praw i obowiązków stron rodzi skutki w sferze prawnopodatkowej.
SPRZEDAŻ BEZPOŚREDNIA
Do sprzedaży bezpośredniej mają zastosowanie przepisy dotyczące umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa, tzn. poza miejscem przeznaczonym do obsługiwania publiczności i oznaczonym zgodnie z przepisami o działalności gospodarczej. Regulują one problematykę umów zawartych:
• w wyniku zbierania ofert zorganizowanego poza lokalem przedsiębiorstwa,
• w czasie odwiedzin przedsiębiorcy w miejscu pracy konsumenta, w jego mieszkaniu lub innym miejscu, w którym przebywa prywatnie.
Pozostało 90% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right