comment
Artykuł
Data publikacji: 2002-05-25
Gdy odwiedzi Cię reklama
KOSZTY UZYSKANIA PRZYCHODÓW FIRM FARMACEUTYCZNYCH
Ostatnio pojawiło się niebezpieczeństwo, że dotychczasowe rozumienie reklamy w prawie podatkowym, w odniesieniu do działalności firm farmaceutycznych, może ulec zmianie. Wiąże się to z faktem, że reklama została szeroko i kazuistycznie zdefiniowana w nowej ustawie - Prawo farmaceutyczne.
Zgodnie z art. 16 pkt 28 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.) za koszty uzyskania przychodów nie uznaje się kosztów reprezentacji oraz kosztów reklamy niepublicznej w części, w której koszty te przekraczają 0,25 procent przychodu podatnika, chyba że reklama jest prowadzona publicznie. Należy zatem wyróżnić reklamę publiczną (np. prowadzoną za pośrednictwem środków masowego przekazu) oraz reklamę niepubliczną. Ta druga tylko w ograniczonym zakresie może być zaliczana do kosztów uzyskania przychodów, a mianowicie do 0,25 procent przychodu podatnika. Reklamą niepubliczną są np. specjalne bonusy związane z zakupem danego towaru i inna reklama nie adresowana do szerokiego kręgu odbiorców.
Pozostało 83% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu